Brainstorm LAB Aanbodontwikkeling
- 3 minuten leestijd
- 24 juli
Op woensdag 10 juli organiseerde LAB Aanbodontwikkeling vanuit Zwolle Marketing een inspirerende en interactieve brainstormsessie. Ondernemers en organisaties uit Zwolle kwamen samen om te brainstormen over nieuwe ideeën voor vrijetijdsaanbod in de wijken Dieze en Assendorp. Het doel? De wijken aantrekkelijker maken voor bewoners en bezoekers en het unieke ECO-profiel (experimenteel, creatief, ondernemend) van Zwolle versterken.
Onder leiding van Michel Kolenbrander en in samenwerking met CO Zwolle, ontstond een dynamische en creatieve sessie. Er waren cultuur partijen aanwezig, maar ook welzijnsorganisaties, creatieven, horecaondernemers en de gemeente. Er ontstond daardoor een hele leuke dynamiek en energie!
Dieze en Assendorp: wijken met unieke identiteiten
Dieze en Assendorp hebben ieder hun eigen karakter en charme. De deelnemers moesten in een aantal woorden beide wijken beschrijven. Zo beschrijven o.a. de woorden verleidend, gezellig en creatief de wijk Assendorp. De wijk Dieze staat volgens de deelnemers voor vrijheid, recht door zee en avontuurlijk. Tijdens de brainstormsessie werd duidelijk dat beide wijken zeker verschillen en hun eigen sterke punten hebben die verder ontwikkeld kunnen worden.
Een boost voor Zwolle’s karakter
Het LAB Aanbodontwikkeling heeft als missie om het experimentele, creatieve en ondernemende karakter van Zwolle te benadrukken. Dit doen we door mensen met goede ideeën verder te helpen, zodat we stad aantrekkelijker maken om te wonen, werken en recreëren. Hoe? Door het aanbod te verbreden, versterken en vernieuwen. Denk aan meer duurzame hotspots, culturele trekpleisters en unieke belevenissen die het hele jaar door te bezoeken zijn.
Verbinding en samenwerking: de sleutel tot succes
Een belangrijk thema dat tijdens de sessie naar voren kwam, was het belang van verbinding en samenwerking. Niet alleen tussen de wijken Dieze en Assendorp, maar ook tussen deze wijken en het centrum van Zwolle. Door krachten te bundelen en gezamenlijk te werken aan vernieuwende ideeën, kunnen we een samenhangend en aantrekkelijk aanbod creëren voor heel Zwolle. Onder het motto van LAB: ‘Van creatief idee tot realisatie! Van visie tot concrete placemaking & projecten’ ging de groep enthousiast aan de slag. Door middel van verschillende werkvormen en een out-of-the-box benadering, kwamen er aan het einde van de sessie vernieuwende en interessante ideeën tot stand.
Van idee naar realisatie
LAB Zwolle ondersteunt ondernemers en organisaties met hun ideeën voor nieuwe aanbodontwikkeling. We verbinden partijen, stimuleren samenwerking en helpen bij het vinden van partners en subsidies. Samen met LAB Zwolle wordt nu gekeken hoe deze concepten daadwerkelijk gerealiseerd kunnen worden. Het enthousiasme en de samenwerking tijdens de brainstorm laten zien dat er veel potentie is om Zwolle nog aantrekkelijker te maken.
Samen sterk
Het is belangrijk om de krachten te bundelen en zo van Zwolle een aantrekkelijke bestemming te creëren. Door samen te werken en creatieve ideeën om te zetten in concrete projecten, maken we de stad een levendige en aantrekkelijke plek voor iedereen. Het is duidelijk: de toekomst van Zwolle zit vol kansen en mogelijkheden.
De brainstormsessie in Zwolle was een mooie stap in de richting van vernieuwing en samenwerking. Met de steun van betrokken ondernemers en de gemeente, zetten we koers naar een nog creatievere en dynamischere stad. Samen bouwen we aan een stad die leeft, inspireert en verrast. Op naar de volgende verdiepende brainstormsessie in de wijken en de realisatie van al deze prachtige ideeën!
Heb jij ook ideeën, vragen of wil je eens sparren? Neem contact op met Anieke van Wijnen of Guido Wapstra.